loading...

رخ

بازدید : 6539
سه شنبه 11 مهر 1402 زمان : 16:00

Free vector elegant gradient calligraphy for ramadan kareem greetings vector design استاد رشته گردشگری در غرب مازندران قلعه تاریخی مارکو کتالم رامسر را ظرفیت ملی در حوزه گردشگری دانست و گفت: این قلعه ظرفیت بزرگ بخش گردشگری استان مازندران است که باید نهایت حفاظت و بهرهبرداری را از آن برد. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی رامسر یکی از جاذبه های بسیار زیبای رامسر یعنی جنگل دالخانی را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جنگل های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در این شهر است. اگر هم برای فرار از زندگی ماشینی نیاز به مکانی مملو از آرامش دارید، جنگل گیسوم میعادگاه همیشگی شما خواهد بود. اگر طبیعت گردی و دیدار از آبشارها و راههای پرپیچ و خم جنگلی را دوست دارید، در سفر به گرگان، آبشار لوه و ییلاق جهان نما را از دست ندهید. پل ورسک یکی از جذابترین و استراتژیکترین پلهای تاریخی در ایران است که به دلیل نقشش در جنگ جهانی دوم در همه جهان شناخته شده است. دریاچه سراگاه: دریاچه سراگاه که با عنوان سه راه گاه نیز شناخته میشود، یکی از جاذبههای گردشگری استان گیلان است. از جاذبههای دیدنی مثل آبشارها و دریاچههای نزدیک به این مسیر دیدن کردید؟ آیا از گردنه حیران و مسیر پونل هم دیدن کردید؟ مسیری از دل جنگل با آب و هوای مطبوع و تصاویر زیبایی از طبیعت آن برای گردشگران در جاده پونل به خلخال فراهم است. اگر از علاقهمندان به گشتوگذار در جنگل و دیدن زیباییهای آن هستید، بازدید از آبشارهای کوهسر که یکی از جاهای دیدنی تنکابن هستند، را از دست ندهید. به صورت شوسه و خاکی بوده و از بخشهای شمالی و جنوبی به پارک وارد میشوند. تابستان ها با وجود اینکه معمولا شهرهای شمالی و مازندران با رطوبت زیاد و به نوعی هوای شرجی همراه است اما با توجه به اینکه قلعه مارکوه در ارتفاع ۲۶۰ متری از دریا قرار دارد، از هوای غیر قابل تحمل خبری نیست و کمی مطبوع تر و دمای کمتری دارد اما مراقب باشید قبل از عظیمت با خود آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

بخش اعظمی از نواحی شمالی ایران توسط جنگل های زیبا پوشیده شده است و این جنگل ها مقصد شمار بالایی از مردم تهران و دیگر شهرهای نزدیک به این نواحی در تعطیلات و فصول مختلف سال می باشند. اگر شما هم مانند من از آن دسته از افرادی هستید که به محض سوار شدن به ماشین پلکتان سنگین شده و تا رسیدن به مقصد در خواب ناز هستید، توصیه میکنم خواب در این مسیر را کاملا فراموش کنید؛ چرا که این جاده فرق دارد! تهران در جنوب غربی آبشار واقع شده است و اگر از شمال غرب پایتخت به سمت آب پری حرکت کنید، بعد از راندن تقریباً ۲۱۰ کیلومتر به مقصد میرسید. اگر با تور شمال به گیسوم میروید که خیالتان راحت باشد اما در غیر این صورت هم برای پیدا کردن آدرس جنگل گیسوم نیازی نیست خود را به دردسر بیندازید. اما زمستان فصل خوبی برای سفر به این آبشار نیست و بهتر است تا فصل بهار صبر کنید. اینجا آنقدر زیباست که شاید فکر کنید قدم به بهشت گذاشتهاید همهچیز از آب و هوا گرفته تا جاذبههای طبیعی همگی حال و هوایی رویایی دارد. این جاده در تمام طول سال آب و هوایی خنک و حتی در برخی مناطق سرد دارد، از همراه داشتن لباس گرم قبل از سفر اطمینان حاصل کنید. اسالم خلخال در ارتفاعات قرار گرفته و مجاورت با دریای خزر آب و هوایی مه گرفته و سرد حتی در روزهای گرم تابستان دارد. جاده اسالم به خلخال در ارتفاعات واقع شده و آب و هوایی خنک دارد. جاده اسالم به خلخال قابل مقایسه با هیچ جای دیگری در ایران نیست.

البته در بعضی از فصول مانند زمستان و بهار دیگر خبری از دو دریاچه کوچک و بزرگ نیست و به خاطر بارشهای مکرر، این دو دریاچه به یکدیگر میپیوندند و یکدست میشوند. اگر با ماشین شخصی سفر میکنید، خصوصاً در فصول بارانی، از سلامت خودرو وسایل ایمنی مورد نیاز اطمینان حاصل کنید. آب و هوای معتدل در اکثر فصول و ماه های سال باعث شده است تا سرسبزی در جای جای این استان ثابت و بدون تغییر باشد. وجود رطوبت در کنار مه یکی از جاذبههای این جاده است که در تمامی ماههای سال مشاهده میشود. آب و هوای مطبوع و خنک در تمام طول سال، خصوصاً وجود مه به همراه جاذبههای دیدنی چون جنگل، رودخانه، دشت، کوه، آبشار و دریای ابر بسیاری را بر آن میدارد که مهمان این خطه زیبا شوند. ممکن است با بارانهای ناگهانی شمال روبرو شوید یا جاده را در مه ببینید. طبیعت مسیر اسالم به خلخال در تابستان هم ممکن است برایتان غافلگیر کننده باشد و بارانهای گاه و بیگاه شما را شگفتزده کند. اجاره ویلا مرزنآباد استخردار موجب میشود تا مسافران به استخری بسیار مناسب برای آبتنی در زمانهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. اگر قصد ماجراجویی در جنگل را دارید، خوب است بدانید در جنگل راش آبشاری زیبا و پنهان شده در میان درختان با نام اوبن وجود دارد که مسیر دسترسی به این آبشار تا حدودی سخت است، اما کاملا ارزشش را دارد؛ چراکه آبشار اوبن بهترین منطقه جنگل راش برای اتراق و لذت بردن از طبیعت است. اگر زمان کافی برای سفر دارید، چند روزی را در این منطقه بمانید و از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را داشته باشید.

این برج سه پنجره دارد و در گذشته بهعنوان برج دیدهبانی مورد استفاده بوده است. فاصله تهران تا جاده اسالم به خلخال کمی بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر است و بیش از ۴ ساعت برای رفتن به این شهر زمان میبرد. برای دیدن این آبشار جذاب باید 15 کیلومتر دیگر در جاده کوهستانی پیش روی کنید. اگر وقت کافی دارید، میتوانید مسیر خود را به سمت این جاذبهها تغییر دهید و از طبیعت منطقه بازدید کنید. اگر قصد سفر به دالخانی در فصل سرما را دارید، حتما با خود لباس گرم، پتو و فلاسک آب جوش به همراه بیاورید. چنانچه به جنگل نوردی و کوهنوردی علاقه دارید، تجهیزات مورد نیاز را از قبل فراهم کنید. راستش تنها راه جواب دادن به این سوال این است که خودتان با پای خودتان به این منطقه سفر کنید. بسیاری از افراد قبل از این که بخواهند به مسافرت عازم شوند، به طور مفصل در خصوص امکانات آن محل تحقیق می کنند. انتخاب بهترین زمان مسافرت به گلستان و بازدید از آبشار لوه با توجه به سلایق افراد مختلف کاملا متفاوت بوده. هستند که میتوانستیم در این فهرست بیاوریم اما به همین تعداد اکتفا کردیم چون انتخاب از بین این همه جاذبه در استان مازندران کار سختی بود. همه ما نیز برای سفر همیشه مناطق زیبا را انتخاب می کنیم: به خصوص اگر از شلوغی شهر و آلودگی هوا رنج ببریم قطعاً به دنبال زیباترین مناطق طبیعی کشور خواهیم بود. اگر می خواهید سفری کوتاه و مهیج با تله کابین داشته باشید، خط یک آن را انتخاب کنید. باک خود را قبل از ورود به جاده پر کنید تا با مشکل مواجه نشوید. اقامتگاه کلبه چوبی الیزه: اقامتگاه کلبه چوبی الیزه شما را به دوران گذشته که زندگی در دل طبیعت سرسبز شکل گرفته بود میبرد. جنگل، دشت، آبشار، دریاچه و ارتفاعات سرسبز همگی را میتوانید در دو طرف این جاده تماشایی پیدا کنید.

اگر برای رفتن به این روستا از اتوبوس استفاده کنید هم از رانندگی چند ساعته خسته نمیشوید و هم از مسیر لذت بیشتری میبرید. در قسمت پایین لوکیشن دقیق قلعه مارکوه در گوگل مپ قرار گرفته که میتوانید از آن برای پیدا کردن بهترین مسیر نسبت به لوکیشن فعلی خودتان استفاده کنید. با آرامش رانندگی کنید و اگر مهارت کافی در رانندگی ندارید، از شخص دیگری برای این کار کمک بگیرید. ترکیب رنگهای بینظیر، هوای خوب و تمیز، آرامش و زیبایی طبیعت تجارب بیمانندی است که در این سفر تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن، رودخانه پرآبی که از ارتفاعات سیالان سرچشمه میگیرد، از میان این دشت وسیع عبور میکند و بر زیبایی دشت بهطور خیره کنندهای می افزاید. منظرهای که مانند یک تابلوی نقاشی به چشم میآید و شما را شگفتزده میکند. این آبگرم جنبه درمانی فراوانی داشته و برای درمان بیماریهای پوستی و مفصلی مانند رماتیسم و درد مفصلها و همچنین گرفتگی اعضای بدن و درد کمر مفید است. تعدادی از این حیوانات نیز کمیاب هستند و در معرض خطر قرار دارند مانند سیاه گوش و پلنگ. رودخانه های پر خروش و زیبایی در اطراف سد لار و در دشت وسیع لار جریان دارند که از میان آنها می توان به رود معروف دیو آسیاب اشاره کرد. گروهی از مردم روستا نیز در بخش خدمات و صنایع دستی اشتغال دارند گندم و جو از محصولات عمده زراعی آن و سیب ، هلو و چارمغز از محصولات مهم باغی آن به شمار می رود . برای رسیدن به ابتدای جاده اسالم خلخال نقشه نیز میتواند راهکار خوبی باشد.

در انتها نیز از پونل در نزدیکی رضوانشهر به سمت جاده رشت آستارا تا ابتدای جاده اسالم خلخال پیش بروید. این آبشار در 12 کیلومتری ابتدای اسالم خلخال در مجاورت روستای لاکه تاشون قرار دارد. روستای گردشگری کزج از روستاهای متمرکزی است که با معماری قدیمی این منطقه ساخته شده است. اتاقهای این خانه قدیمی فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی و تختخواب هستند؛ بنابراین مهمانان باید از سرویس بهداشتی (یک توالت ایرانی و یک توالت فرنگی) و یک حمام داخل ساختمان بهصورت مشترک استفاده کنند؛ البته یکی از اتاقهای سه نفره دارای حمام اختصاصی است.پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، کافه و رستوران سنتی، سیستم گرمایشی بخاری گازی و کرسی از امکانات اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هستند. علاوه بر غرفههای مذکور، فضای داخلی یک خانه سنتی با چیدمان کاملاً قدیمی، همچنین کوره آهنگری با دم چرمی قدیمی و دستگاه چادرشب بافی (پاچال) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. اگر کمی دقیق باشید، تفاوت سبک معماری در این دو دوره زمانی را کاملاً میتوانید متوجه شوید. این دریاچه در مرز بین دو استان گیلان و اردبیل قرار دارد و چشماندازهایی دیدنی از کوههای بلند و دشتهای سرسبز و پر از گل را به نمایش میگذارد. تپه های سرسبز و پر از درخت این تفرجگاه در کوهپایه های تالش قرار گرفته اند و البته یک چشمه معروف به نام میر عدیل قرار دارد که بسیاری از محلی ها، اصلا این تفرجگاه را با نام اندبیل می شناسند. نام کوه و کوهپایه را زیاد آوردیم، اما جالب است بدانید که این مسیر بسیار سهل الوصول است. همانطور که دیدید، هر آنچه از طبیعت انتظار دارید از دشت و کوه و چشمه گرفته تا جنگل و دریا و ساحل را در این مسیر خواهید دید.

این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده، به ساحل دریای خزر متصل میشود. سفر به جاده اسالم به خلخال در بهار را بهتر است به دلیل سردی هوا در ماههای اردیبهشت و خرداد انجام دهید. این جاده تحت تأثیر آبوهوای گیلان قرار دارد و در اغلب ماههای سال بارانی میباشد. این جاده از استان گیلان آغاز میشود و شما را در سفری هیجانانگیز و به یاد ماندنی به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل میرساند. در صورت تمایل میتوانید در اقامتگاههای روستایی و کلبههای چوبی جاده اقامت به یاد ماندنی را داشته باشید. هوای مطبوع به همراه دشتی پر از شقایقهای وحشی و زیبا خاطرهای به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد زد. انعکاس درختان در پاییز و بهار روی آب دریاچه میتواند تصویری ناب و رویایی را رقم بزند. این جاده از میان جنگل و دشتهای پر از گل عبور میکند و چشماندازهایی رویایی را به نمایش میگذارد. پیچ هفت شهید: در قسمتی از این جنگل یادبودی از هفت شهید گرانقدر ساخته شده است که ادای احترام به این شهدا حال معنوی به سفرتان میدهد. این آبشار در روستای اسبو قرار گرفته است و همان طور که گفته شد هر قسمت از پیدا و پنهان اسالم و خلخال پر از نگین های طبیعی است که باید برای کشف هر کدام از آن وقت گذاشت و وجب به وجب این منطقه را گشت. گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با ۷۵ متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کم نظیر استان گلستان و در روستای لوه است.

سرویس گردشگری: آبشار لوه در گالیکش و استان گلستان واقع است. آبشار نوده: نوده یکی از دیدنیترین جاذبههای طبیعی شهرستان خلخال است. آب گرم گیوی در شهر گیوی واقع شده و از جمله جاذبههای گردشگری خلخال محسوب میشود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این جاده زیبا و رویایی از شهر اسالم شروع میشود و تا خلخال ادامه دارد. آبشار دودوزن آبشار بسیار جذاب است که ارتفاعی حدود 54 متر دارد و اطراف این آبشار بسیار سرسبز رویایی می باشد. وجود شهر کتالم، چشماندازهای زیبای آن بهدریا، مزارع برنج و باغات چای و مرکبات در شمال قله، تسلط به تپه ها و ارتفاعات سرسبز البرز و روستاهای اطراف و رودخانه نسارود در شرق به این مکان موقعیتی استثنائی بخشیده است. با یک جستجوی کوچک میتوانید لیست متنوعی از تورهای چندروزه در سراسر این استان را در سایت تخفیفان بیابید که هر کدام می توانند گزینه مناسبی برای سفر شما باشد و بدون نیاز به کد تخفیف می توانید آن ها را با بهترین قیمت رزرو کنید. برای این کار میتوانید سری به صفحه اجاره ویلا در اسالم و یا صفحه اجاره آنلاین اقامتگاه در جاده اسالم بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را، به راحتی و با اطمینان خاطر، انتخاب و رزرو کنید.

حالا واقعا مازیچال کجاست : اگر بخواهیم مسیر دسترسی به مازیچال را برایتان بگوییم ابتدا باید از سمت کلاردشت مسیر جاده عباسآباد را انتخاب کنید. میتوانید در جنگلهای این مسیر به جنگلنوردی بپردازید یا اگر اهل کوهنوردی هستید، لوازم و تجهیزات خود را به همراه داشته باشید و یکی از کوههای منطقه را برای کوهنوردی انتخاب کنید. روستای سه ناو دارای صنایع دستی مختلفی است که شما میتوانید آنها را به عنوان سوغات تهیه کنید. با خودرو شخصی هم از جاده فیروزکوه میتوانید خودتان را به قائم شهر و ساری برسانید. مسیر رفتن به آبشار آب پری این گونه است که ابتدا باید خود را به شهر رویان که در 5 کیلومتری شهر زیبای نور قرار دارد برسانید. اگر دوست دارید این مسیر رویایی را با همراهی یک گروه و در کنار یک راهنمای حرفهای دنبال کنید، پیشنهاد میکنیم با تورهای اسالم به خلخال همراه شوید. در هر حال مسیری رویایی با چشماندازهایی بینظیر را خواهید دید. هر ساله هزاران درخت کریسمس در کشورهای مختلف جهان قطع میشود اما هرگز از تعداد این درختان در جهان کاسته نشده است. شکوه تاریخ یک سرزمین در بناهای به جا مانده از گذشتهاش متبلور است و آثار تاریخی بخشی از فرهنگ مادی و ملموس هر جامعه است که تخریب آنها موجب از دست رفتن بخشی از تاریخ و فرهنگ یک سرزمین خواهد شد. اما خیلی طولی نمیکشد که سبزها جایشان را به زردها و نارنجیها میدهند. شما جزو آن دسته از افرادی هستید که کوهنوردی را حرفهای انجام میدهند؟

Free vector elegant gradient calligraphy for ramadan kareem greetings vector design استاد رشته گردشگری در غرب مازندران قلعه تاریخی مارکو کتالم رامسر را ظرفیت ملی در حوزه گردشگری دانست و گفت: این قلعه ظرفیت بزرگ بخش گردشگری استان مازندران است که باید نهایت حفاظت و بهرهبرداری را از آن برد. در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی رامسر یکی از جاذبه های بسیار زیبای رامسر یعنی جنگل دالخانی را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از جنگل های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در این شهر است. اگر هم برای فرار از زندگی ماشینی نیاز به مکانی مملو از آرامش دارید، جنگل گیسوم میعادگاه همیشگی شما خواهد بود. اگر طبیعت گردی و دیدار از آبشارها و راههای پرپیچ و خم جنگلی را دوست دارید، در سفر به گرگان، آبشار لوه و ییلاق جهان نما را از دست ندهید. پل ورسک یکی از جذابترین و استراتژیکترین پلهای تاریخی در ایران است که به دلیل نقشش در جنگ جهانی دوم در همه جهان شناخته شده است. دریاچه سراگاه: دریاچه سراگاه که با عنوان سه راه گاه نیز شناخته میشود، یکی از جاذبههای گردشگری استان گیلان است. از جاذبههای دیدنی مثل آبشارها و دریاچههای نزدیک به این مسیر دیدن کردید؟ آیا از گردنه حیران و مسیر پونل هم دیدن کردید؟ مسیری از دل جنگل با آب و هوای مطبوع و تصاویر زیبایی از طبیعت آن برای گردشگران در جاده پونل به خلخال فراهم است. اگر از علاقهمندان به گشتوگذار در جنگل و دیدن زیباییهای آن هستید، بازدید از آبشارهای کوهسر که یکی از جاهای دیدنی تنکابن هستند، را از دست ندهید. به صورت شوسه و خاکی بوده و از بخشهای شمالی و جنوبی به پارک وارد میشوند. تابستان ها با وجود اینکه معمولا شهرهای شمالی و مازندران با رطوبت زیاد و به نوعی هوای شرجی همراه است اما با توجه به اینکه قلعه مارکوه در ارتفاع ۲۶۰ متری از دریا قرار دارد، از هوای غیر قابل تحمل خبری نیست و کمی مطبوع تر و دمای کمتری دارد اما مراقب باشید قبل از عظیمت با خود آب آشامیدنی به همراه داشته باشید.

بخش اعظمی از نواحی شمالی ایران توسط جنگل های زیبا پوشیده شده است و این جنگل ها مقصد شمار بالایی از مردم تهران و دیگر شهرهای نزدیک به این نواحی در تعطیلات و فصول مختلف سال می باشند. اگر شما هم مانند من از آن دسته از افرادی هستید که به محض سوار شدن به ماشین پلکتان سنگین شده و تا رسیدن به مقصد در خواب ناز هستید، توصیه میکنم خواب در این مسیر را کاملا فراموش کنید؛ چرا که این جاده فرق دارد! تهران در جنوب غربی آبشار واقع شده است و اگر از شمال غرب پایتخت به سمت آب پری حرکت کنید، بعد از راندن تقریباً ۲۱۰ کیلومتر به مقصد میرسید. اگر با تور شمال به گیسوم میروید که خیالتان راحت باشد اما در غیر این صورت هم برای پیدا کردن آدرس جنگل گیسوم نیازی نیست خود را به دردسر بیندازید. اما زمستان فصل خوبی برای سفر به این آبشار نیست و بهتر است تا فصل بهار صبر کنید. اینجا آنقدر زیباست که شاید فکر کنید قدم به بهشت گذاشتهاید همهچیز از آب و هوا گرفته تا جاذبههای طبیعی همگی حال و هوایی رویایی دارد. این جاده در تمام طول سال آب و هوایی خنک و حتی در برخی مناطق سرد دارد، از همراه داشتن لباس گرم قبل از سفر اطمینان حاصل کنید. اسالم خلخال در ارتفاعات قرار گرفته و مجاورت با دریای خزر آب و هوایی مه گرفته و سرد حتی در روزهای گرم تابستان دارد. جاده اسالم به خلخال در ارتفاعات واقع شده و آب و هوایی خنک دارد. جاده اسالم به خلخال قابل مقایسه با هیچ جای دیگری در ایران نیست.

البته در بعضی از فصول مانند زمستان و بهار دیگر خبری از دو دریاچه کوچک و بزرگ نیست و به خاطر بارشهای مکرر، این دو دریاچه به یکدیگر میپیوندند و یکدست میشوند. اگر با ماشین شخصی سفر میکنید، خصوصاً در فصول بارانی، از سلامت خودرو وسایل ایمنی مورد نیاز اطمینان حاصل کنید. آب و هوای معتدل در اکثر فصول و ماه های سال باعث شده است تا سرسبزی در جای جای این استان ثابت و بدون تغییر باشد. وجود رطوبت در کنار مه یکی از جاذبههای این جاده است که در تمامی ماههای سال مشاهده میشود. آب و هوای مطبوع و خنک در تمام طول سال، خصوصاً وجود مه به همراه جاذبههای دیدنی چون جنگل، رودخانه، دشت، کوه، آبشار و دریای ابر بسیاری را بر آن میدارد که مهمان این خطه زیبا شوند. ممکن است با بارانهای ناگهانی شمال روبرو شوید یا جاده را در مه ببینید. طبیعت مسیر اسالم به خلخال در تابستان هم ممکن است برایتان غافلگیر کننده باشد و بارانهای گاه و بیگاه شما را شگفتزده کند. اجاره ویلا مرزنآباد استخردار موجب میشود تا مسافران به استخری بسیار مناسب برای آبتنی در زمانهای مورد نظر خود دسترسی داشته باشند. اگر قصد ماجراجویی در جنگل را دارید، خوب است بدانید در جنگل راش آبشاری زیبا و پنهان شده در میان درختان با نام اوبن وجود دارد که مسیر دسترسی به این آبشار تا حدودی سخت است، اما کاملا ارزشش را دارد؛ چراکه آبشار اوبن بهترین منطقه جنگل راش برای اتراق و لذت بردن از طبیعت است. اگر زمان کافی برای سفر دارید، چند روزی را در این منطقه بمانید و از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را داشته باشید.

این برج سه پنجره دارد و در گذشته بهعنوان برج دیدهبانی مورد استفاده بوده است. فاصله تهران تا جاده اسالم به خلخال کمی بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر است و بیش از ۴ ساعت برای رفتن به این شهر زمان میبرد. برای دیدن این آبشار جذاب باید 15 کیلومتر دیگر در جاده کوهستانی پیش روی کنید. اگر وقت کافی دارید، میتوانید مسیر خود را به سمت این جاذبهها تغییر دهید و از طبیعت منطقه بازدید کنید. اگر قصد سفر به دالخانی در فصل سرما را دارید، حتما با خود لباس گرم، پتو و فلاسک آب جوش به همراه بیاورید. چنانچه به جنگل نوردی و کوهنوردی علاقه دارید، تجهیزات مورد نیاز را از قبل فراهم کنید. راستش تنها راه جواب دادن به این سوال این است که خودتان با پای خودتان به این منطقه سفر کنید. بسیاری از افراد قبل از این که بخواهند به مسافرت عازم شوند، به طور مفصل در خصوص امکانات آن محل تحقیق می کنند. انتخاب بهترین زمان مسافرت به گلستان و بازدید از آبشار لوه با توجه به سلایق افراد مختلف کاملا متفاوت بوده. هستند که میتوانستیم در این فهرست بیاوریم اما به همین تعداد اکتفا کردیم چون انتخاب از بین این همه جاذبه در استان مازندران کار سختی بود. همه ما نیز برای سفر همیشه مناطق زیبا را انتخاب می کنیم: به خصوص اگر از شلوغی شهر و آلودگی هوا رنج ببریم قطعاً به دنبال زیباترین مناطق طبیعی کشور خواهیم بود. اگر می خواهید سفری کوتاه و مهیج با تله کابین داشته باشید، خط یک آن را انتخاب کنید. باک خود را قبل از ورود به جاده پر کنید تا با مشکل مواجه نشوید. اقامتگاه کلبه چوبی الیزه: اقامتگاه کلبه چوبی الیزه شما را به دوران گذشته که زندگی در دل طبیعت سرسبز شکل گرفته بود میبرد. جنگل، دشت، آبشار، دریاچه و ارتفاعات سرسبز همگی را میتوانید در دو طرف این جاده تماشایی پیدا کنید.

اگر برای رفتن به این روستا از اتوبوس استفاده کنید هم از رانندگی چند ساعته خسته نمیشوید و هم از مسیر لذت بیشتری میبرید. در قسمت پایین لوکیشن دقیق قلعه مارکوه در گوگل مپ قرار گرفته که میتوانید از آن برای پیدا کردن بهترین مسیر نسبت به لوکیشن فعلی خودتان استفاده کنید. با آرامش رانندگی کنید و اگر مهارت کافی در رانندگی ندارید، از شخص دیگری برای این کار کمک بگیرید. ترکیب رنگهای بینظیر، هوای خوب و تمیز، آرامش و زیبایی طبیعت تجارب بیمانندی است که در این سفر تجربه خواهید کرد. علاوه بر آن، رودخانه پرآبی که از ارتفاعات سیالان سرچشمه میگیرد، از میان این دشت وسیع عبور میکند و بر زیبایی دشت بهطور خیره کنندهای می افزاید. منظرهای که مانند یک تابلوی نقاشی به چشم میآید و شما را شگفتزده میکند. این آبگرم جنبه درمانی فراوانی داشته و برای درمان بیماریهای پوستی و مفصلی مانند رماتیسم و درد مفصلها و همچنین گرفتگی اعضای بدن و درد کمر مفید است. تعدادی از این حیوانات نیز کمیاب هستند و در معرض خطر قرار دارند مانند سیاه گوش و پلنگ. رودخانه های پر خروش و زیبایی در اطراف سد لار و در دشت وسیع لار جریان دارند که از میان آنها می توان به رود معروف دیو آسیاب اشاره کرد. گروهی از مردم روستا نیز در بخش خدمات و صنایع دستی اشتغال دارند گندم و جو از محصولات عمده زراعی آن و سیب ، هلو و چارمغز از محصولات مهم باغی آن به شمار می رود . برای رسیدن به ابتدای جاده اسالم خلخال نقشه نیز میتواند راهکار خوبی باشد.

در انتها نیز از پونل در نزدیکی رضوانشهر به سمت جاده رشت آستارا تا ابتدای جاده اسالم خلخال پیش بروید. این آبشار در 12 کیلومتری ابتدای اسالم خلخال در مجاورت روستای لاکه تاشون قرار دارد. روستای گردشگری کزج از روستاهای متمرکزی است که با معماری قدیمی این منطقه ساخته شده است. اتاقهای این خانه قدیمی فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی و تختخواب هستند؛ بنابراین مهمانان باید از سرویس بهداشتی (یک توالت ایرانی و یک توالت فرنگی) و یک حمام داخل ساختمان بهصورت مشترک استفاده کنند؛ البته یکی از اتاقهای سه نفره دارای حمام اختصاصی است.پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی جهت راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، راهنمای محلی تورهای گردشگری، کافه و رستوران سنتی، سیستم گرمایشی بخاری گازی و کرسی از امکانات اقامتگاه بوم گردی خانه دوست هستند. علاوه بر غرفههای مذکور، فضای داخلی یک خانه سنتی با چیدمان کاملاً قدیمی، همچنین کوره آهنگری با دم چرمی قدیمی و دستگاه چادرشب بافی (پاچال) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد. اگر کمی دقیق باشید، تفاوت سبک معماری در این دو دوره زمانی را کاملاً میتوانید متوجه شوید. این دریاچه در مرز بین دو استان گیلان و اردبیل قرار دارد و چشماندازهایی دیدنی از کوههای بلند و دشتهای سرسبز و پر از گل را به نمایش میگذارد. تپه های سرسبز و پر از درخت این تفرجگاه در کوهپایه های تالش قرار گرفته اند و البته یک چشمه معروف به نام میر عدیل قرار دارد که بسیاری از محلی ها، اصلا این تفرجگاه را با نام اندبیل می شناسند. نام کوه و کوهپایه را زیاد آوردیم، اما جالب است بدانید که این مسیر بسیار سهل الوصول است. همانطور که دیدید، هر آنچه از طبیعت انتظار دارید از دشت و کوه و چشمه گرفته تا جنگل و دریا و ساحل را در این مسیر خواهید دید.

این ساحل زیبا به واسطه یک راه آسفالته که از میان انبوهی از درختان عبور کرده، به ساحل دریای خزر متصل میشود. سفر به جاده اسالم به خلخال در بهار را بهتر است به دلیل سردی هوا در ماههای اردیبهشت و خرداد انجام دهید. این جاده تحت تأثیر آبوهوای گیلان قرار دارد و در اغلب ماههای سال بارانی میباشد. این جاده از استان گیلان آغاز میشود و شما را در سفری هیجانانگیز و به یاد ماندنی به شهر خلخال در جنوب استان اردبیل میرساند. در صورت تمایل میتوانید در اقامتگاههای روستایی و کلبههای چوبی جاده اقامت به یاد ماندنی را داشته باشید. هوای مطبوع به همراه دشتی پر از شقایقهای وحشی و زیبا خاطرهای به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد زد. انعکاس درختان در پاییز و بهار روی آب دریاچه میتواند تصویری ناب و رویایی را رقم بزند. این جاده از میان جنگل و دشتهای پر از گل عبور میکند و چشماندازهایی رویایی را به نمایش میگذارد. پیچ هفت شهید: در قسمتی از این جنگل یادبودی از هفت شهید گرانقدر ساخته شده است که ادای احترام به این شهدا حال معنوی به سفرتان میدهد. این آبشار در روستای اسبو قرار گرفته است و همان طور که گفته شد هر قسمت از پیدا و پنهان اسالم و خلخال پر از نگین های طبیعی است که باید برای کشف هر کدام از آن وقت گذاشت و وجب به وجب این منطقه را گشت. گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با ۷۵ متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کم نظیر استان گلستان و در روستای لوه است.

سرویس گردشگری: آبشار لوه در گالیکش و استان گلستان واقع است. آبشار نوده: نوده یکی از دیدنیترین جاذبههای طبیعی شهرستان خلخال است. آب گرم گیوی در شهر گیوی واقع شده و از جمله جاذبههای گردشگری خلخال محسوب میشود. همانطور که در بالا اشاره کردیم، این جاده زیبا و رویایی از شهر اسالم شروع میشود و تا خلخال ادامه دارد. آبشار دودوزن آبشار بسیار جذاب است که ارتفاعی حدود 54 متر دارد و اطراف این آبشار بسیار سرسبز رویایی می باشد. وجود شهر کتالم، چشماندازهای زیبای آن بهدریا، مزارع برنج و باغات چای و مرکبات در شمال قله، تسلط به تپه ها و ارتفاعات سرسبز البرز و روستاهای اطراف و رودخانه نسارود در شرق به این مکان موقعیتی استثنائی بخشیده است. با یک جستجوی کوچک میتوانید لیست متنوعی از تورهای چندروزه در سراسر این استان را در سایت تخفیفان بیابید که هر کدام می توانند گزینه مناسبی برای سفر شما باشد و بدون نیاز به کد تخفیف می توانید آن ها را با بهترین قیمت رزرو کنید. برای این کار میتوانید سری به صفحه اجاره ویلا در اسالم و یا صفحه اجاره آنلاین اقامتگاه در جاده اسالم بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را، به راحتی و با اطمینان خاطر، انتخاب و رزرو کنید.

حالا واقعا مازیچال کجاست : اگر بخواهیم مسیر دسترسی به مازیچال را برایتان بگوییم ابتدا باید از سمت کلاردشت مسیر جاده عباسآباد را انتخاب کنید. میتوانید در جنگلهای این مسیر به جنگلنوردی بپردازید یا اگر اهل کوهنوردی هستید، لوازم و تجهیزات خود را به همراه داشته باشید و یکی از کوههای منطقه را برای کوهنوردی انتخاب کنید. روستای سه ناو دارای صنایع دستی مختلفی است که شما میتوانید آنها را به عنوان سوغات تهیه کنید. با خودرو شخصی هم از جاده فیروزکوه میتوانید خودتان را به قائم شهر و ساری برسانید. مسیر رفتن به آبشار آب پری این گونه است که ابتدا باید خود را به شهر رویان که در 5 کیلومتری شهر زیبای نور قرار دارد برسانید. اگر دوست دارید این مسیر رویایی را با همراهی یک گروه و در کنار یک راهنمای حرفهای دنبال کنید، پیشنهاد میکنیم با تورهای اسالم به خلخال همراه شوید. در هر حال مسیری رویایی با چشماندازهایی بینظیر را خواهید دید. هر ساله هزاران درخت کریسمس در کشورهای مختلف جهان قطع میشود اما هرگز از تعداد این درختان در جهان کاسته نشده است. شکوه تاریخ یک سرزمین در بناهای به جا مانده از گذشتهاش متبلور است و آثار تاریخی بخشی از فرهنگ مادی و ملموس هر جامعه است که تخریب آنها موجب از دست رفتن بخشی از تاریخ و فرهنگ یک سرزمین خواهد شد. اما خیلی طولی نمیکشد که سبزها جایشان را به زردها و نارنجیها میدهند. شما جزو آن دسته از افرادی هستید که کوهنوردی را حرفهای انجام میدهند؟

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 14

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 144
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 807
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1105
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1914
  • بازدید ماه : 37436
  • بازدید سال : 165628
  • بازدید کلی : 614092
  • کدهای اختصاصی